Polerowanie tłoka
Polerowanie tłoka
w temacie rozbiórki Hatsana jest poruszony temat polerowania tłoka...
foto z tematu:
Prosiłbym o jego rozwinięcie... Czego użyć do polerowania i jak to dokładnie powinno wyglądać...
foto z tematu:
Prosiłbym o jego rozwinięcie... Czego użyć do polerowania i jak to dokładnie powinno wyglądać...
Moiim zdaniem to tłok oryginalny ma takie paski wiec trzeba je zetrzec njapierw jakims papierem np.150 tylko tyle zeby paski usunąć potem papierem wodnym np.320 jeszcze póżniej wodnym 600 a pod koniec trzeba juz tylko specjalną paską -auto max przeleciec(dlugo trzec) i wtedy powstanie gładka błyszczaca powierzchnia ktora ladniej będzie szła przez cylinder
ja tego nierobie na swoim tłoku bo przez scieranie moze powiekszyc sie luz miedzy tłokiem a cylindrem
ja tylko wytlumaczylem jak sie poleruje bo w praktyce niepolerowałem tłoka
ja tego nierobie na swoim tłoku bo przez scieranie moze powiekszyc sie luz miedzy tłokiem a cylindrem
ja tylko wytlumaczylem jak sie poleruje bo w praktyce niepolerowałem tłoka
Był H70stg(modyfikowany) + lupka ussr
Jest H55 goły
Jest H55 goły
Witam
Tłok polerujesz wodnym papierem ściernym, kończąc na granulacji nr. 600.
Dużo lepszym rozwiązaniem jest wytoczenie rowka w miejscu 2 na zdjęciu i dorobienie pierścienia slizgowego z poliamidu, lub brązu. Tłok jest wtedy "prowadzony" tym pierścieniem, bez kontaktu metal-metal. Dodatkowo pracuje idealnie osiowo, nie "przełamując" uszczelki.
Więcej możesz poczytać w temacie "wymiana prowadnicy"
Pozdrawiam
Tłok polerujesz wodnym papierem ściernym, kończąc na granulacji nr. 600.
Dużo lepszym rozwiązaniem jest wytoczenie rowka w miejscu 2 na zdjęciu i dorobienie pierścienia slizgowego z poliamidu, lub brązu. Tłok jest wtedy "prowadzony" tym pierścieniem, bez kontaktu metal-metal. Dodatkowo pracuje idealnie osiowo, nie "przełamując" uszczelki.
Więcej możesz poczytać w temacie "wymiana prowadnicy"
Pozdrawiam
Szymon.Karpacz
Witam.
Ja mam tłok starego typu a polerka wyglądała tak: najpierw ręczna likwidacja śladów po nożu tokarskim papierem ściernym 120, następnie kątówka z filcową tarczą polerską i niebieską pastą. Radzę co jakiś czas trzeba robić przerwy w pracy ze szlifierką i studzić tłok bo diablo się nagrzewa przy tym polerowaniu.
Pozdrawiam
Ja mam tłok starego typu a polerka wyglądała tak: najpierw ręczna likwidacja śladów po nożu tokarskim papierem ściernym 120, następnie kątówka z filcową tarczą polerską i niebieską pastą. Radzę co jakiś czas trzeba robić przerwy w pracy ze szlifierką i studzić tłok bo diablo się nagrzewa przy tym polerowaniu.
Pozdrawiam
teoretycznie wygładzenie powierzchni trącej powinno zmniejszyć tarcie więc powinien się odrobinkę skrócić cykl strzału... Nie wiem jak z mocą bo to raczej kwestia wielkości komory a nie prędkości tłoka... choć z drugiej strony szybrze sprężenie może faktycznie dać efekt wzrostu mocy... ale to tylko przemyślenia lajkonika
ja wypolerowałem tłok drobnym papierem ściernym, po czym puściłem całość na polerkę, normalnie lusterko lol , nie mniej nie zauważyłem jakiejś różnicy poza satysfakcją, w środku cylindra nie było też śladów tarcia tłoka także kwestia dyskusyjna co do przydatności tego zabiegu, jednak jeśli taki zabieg robi Hogan to pewnie jest uzasadniony
AA TX200 HC
Na początek starczy... przyda się tokarka z min. 1000obr/min lub więcej i drobny papierek - 600 lub więcej. Pięknie się lusterko tak robi...
H-55 TG + AGS 4x32; IŻ-38; CPS.
Jeśli rodzice coś ci tłumaczą i nie trafia do głowy, to pamiętaj że potem obcy ludzie wtłoczą ci to przez d... tylko boleć będzie 5 razy mocniej.
Jeśli rodzice coś ci tłumaczą i nie trafia do głowy, to pamiętaj że potem obcy ludzie wtłoczą ci to przez d... tylko boleć będzie 5 razy mocniej.
A co w polerowaniu takiego trudnego niewiem po co komu tokarka(idziecie chlopaki na łatwizne)taki tłoczek to max.1godz roboty i jest lusterko.I recznie mozesz to zetrzec a później jak chcesz zeby było prawdziwe lusterko to pasta auto max tez przejedz.Taka pasta to wydatek 3zł a starczy na wypolerowanie ok.50 takich tloków jak nie wiecej.
Był H70stg(modyfikowany) + lupka ussr
Jest H55 goły
Jest H55 goły
Też sie zastanawiam, czy w polerowaniu tłoka jest jakiś sens. Widzę sens w polerowaniu cylindra, bo uszczelka będzie wydajniejsza i mniej sie będzie zużywała. Jezeli zaś chodzi o pierścień ślizgowy to powoduje większą osiowość tłoka i co za tym idzie uszczelka będzie wydajniejsza i .... Tylko zastanawiam sie czy szczelina w cylindrze ( na dźwignię naciągu ) w krótkim czasie nie zniszczy pierścienia. Ktoś , na starym forum miał podparcie ślizgaczami tylko w trzech punktach tłoka i to wydaje się trwalszym rozwiązaniem.
Hatsan 80 S + Leapers 3-9x32 + CP99 Compact