Obrazek

Polerowanie tłoka

Logan

Polerowanie tłoka

Post autor: Logan »

w temacie rozbiórki Hatsana jest poruszony temat polerowania tłoka...

foto z tematu:
Obrazek


Prosiłbym o jego rozwinięcie... Czego użyć do polerowania i jak to dokładnie powinno wyglądać...
kapsel
Posty: 109
Rejestracja: 09 cze 2006, 15:57
Lokalizacja: szczebrzeszyn

Post autor: kapsel »

Moiim zdaniem to tłok oryginalny ma takie paski wiec trzeba je zetrzec njapierw jakims papierem np.150 tylko tyle zeby paski usunąć potem papierem wodnym np.320 jeszcze póżniej wodnym 600 a pod koniec trzeba juz tylko specjalną paską -auto max przeleciec(dlugo trzec) i wtedy powstanie gładka błyszczaca powierzchnia ktora ladniej będzie szła przez cylinder

ja tego nierobie na swoim tłoku bo przez scieranie moze powiekszyc sie luz miedzy tłokiem a cylindrem

ja tylko wytlumaczylem jak sie poleruje bo w praktyce niepolerowałem tłoka
Był H70stg(modyfikowany) + lupka ussr

Jest H55 goły
Awatar użytkownika
Szymon
Posty: 407
Rejestracja: 03 maja 2006, 11:32
Lokalizacja: Karpacz

Post autor: Szymon »

Witam
Tłok polerujesz wodnym papierem ściernym, kończąc na granulacji nr. 600.
Dużo lepszym rozwiązaniem jest wytoczenie rowka w miejscu 2 na zdjęciu i dorobienie pierścienia slizgowego z poliamidu, lub brązu. Tłok jest wtedy "prowadzony" tym pierścieniem, bez kontaktu metal-metal. Dodatkowo pracuje idealnie osiowo, nie "przełamując" uszczelki.
Więcej możesz poczytać w temacie "wymiana prowadnicy"
Pozdrawiam
Szymon.Karpacz
gregor
Posty: 18
Rejestracja: 24 maja 2006, 10:37
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: gregor »

Witam.
Ja mam tłok starego typu a polerka wyglądała tak: najpierw ręczna likwidacja śladów po nożu tokarskim papierem ściernym 120, następnie kątówka z filcową tarczą polerską i niebieską pastą. Radzę co jakiś czas trzeba robić przerwy w pracy ze szlifierką i studzić tłok bo diablo się nagrzewa przy tym polerowaniu.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Yavol
Posty: 55
Rejestracja: 30 kwie 2006, 19:55
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Yavol »

no dobra, powiedzmy że tylko wypoleruje tłok, i co mogę zyskaća co stracić?! Szymon mówi o pierścieniu ślizgowym, ale to nie teraz, wiec po prosto chce zapytać jak sama polerka wpływa na całość z praktycznego punktu widzenia?!
H70 + Hoganowy zestawik
Logan

Post autor: Logan »

teoretycznie wygładzenie powierzchni trącej powinno zmniejszyć tarcie więc powinien się odrobinkę skrócić cykl strzału... Nie wiem jak z mocą bo to raczej kwestia wielkości komory a nie prędkości tłoka... choć z drugiej strony szybrze sprężenie może faktycznie dać efekt wzrostu mocy... ale to tylko przemyślenia lajkonika :p
Awatar użytkownika
Yavol
Posty: 55
Rejestracja: 30 kwie 2006, 19:55
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Yavol »

no teoretycznie tak, ale wiesz w praktyce może wyglądać to różnie dlatego właśnie chce usłyszeć jak to wygląda w praktyce!
H70 + Hoganowy zestawik
Awatar użytkownika
stworek5
-#zasłużony_team
-#zasłużony_team
Posty: 2112
Rejestracja: 29 kwie 2006, 12:00
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: stworek5 »

ja wypolerowałem tłok drobnym papierem ściernym, po czym puściłem całość na polerkę, normalnie lusterko lol , nie mniej nie zauważyłem jakiejś różnicy poza satysfakcją, w środku cylindra nie było też śladów tarcia tłoka także kwestia dyskusyjna co do przydatności tego zabiegu, jednak jeśli taki zabieg robi Hogan to pewnie jest uzasadniony :)
AA TX200 HC
Logan

Post autor: Logan »

No i się kurcze zastanawiam co z tym tłokiem zrobić... chce coś podłubać przy sprzecie a nie wiem co :p... chyba jednak go wypoleruje... pierścień ślizgowy dorobię później...
Awatar użytkownika
Madrian
Posty: 115
Rejestracja: 08 maja 2006, 9:09
Lokalizacja: Gród Warsa i Sawy

Post autor: Madrian »

Na początek starczy... przyda się tokarka z min. 1000obr/min lub więcej i drobny papierek - 600 lub więcej. Pięknie się lusterko tak robi... :lol:
H-55 TG + AGS 4x32; IŻ-38; CPS.
Jeśli rodzice coś ci tłumaczą i nie trafia do głowy, to pamiętaj że potem obcy ludzie wtłoczą ci to przez d... tylko boleć będzie 5 razy mocniej.
Logan

Post autor: Logan »

nie bardzo mam dostęp do odpowiednich narzędzi więc raczej będę musiał domowymi sposobami... niestety... chyba że ktoś z wawki może mi pomóc...
kapsel
Posty: 109
Rejestracja: 09 cze 2006, 15:57
Lokalizacja: szczebrzeszyn

Post autor: kapsel »

A co w polerowaniu takiego trudnego niewiem po co komu tokarka(idziecie chlopaki na łatwizne)taki tłoczek to max.1godz roboty i jest lusterko.I recznie mozesz to zetrzec a później jak chcesz zeby było prawdziwe lusterko to pasta auto max tez przejedz.Taka pasta to wydatek 3zł a starczy na wypolerowanie ok.50 takich tloków jak nie wiecej.
Był H70stg(modyfikowany) + lupka ussr

Jest H55 goły
Logan

Post autor: Logan »

Spoko spoko... wypoleruje się i domowym sposobem...
Awatar użytkownika
dziubek
Posty: 72
Rejestracja: 05 cze 2006, 20:48
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: dziubek »

Też sie zastanawiam, czy w polerowaniu tłoka jest jakiś sens. Widzę sens w polerowaniu cylindra, bo uszczelka będzie wydajniejsza i mniej sie będzie zużywała. Jezeli zaś chodzi o pierścień ślizgowy to powoduje większą osiowość tłoka i co za tym idzie uszczelka będzie wydajniejsza i .... Tylko zastanawiam sie czy szczelina w cylindrze ( na dźwignię naciągu ) w krótkim czasie nie zniszczy pierścienia. Ktoś , na starym forum miał podparcie ślizgaczami tylko w trzech punktach tłoka i to wydaje się trwalszym rozwiązaniem.
Hatsan 80 S + Leapers 3-9x32 + CP99 Compact
Logan

Post autor: Logan »

trwalszym może i tak ale bardziej kłopotliwym... bo co się stanie jeśli tlok się obruci i ślizgacz wpadnie w otwór ??
ODPOWIEDZ